KLAR TIL GIGAHURTIGT BREDBÅND?

Skrevet onsdag d. 20. september 2017

Antenneforeningen Aarhus og Stofa er lige nu i gang med en stor opgradering af kabelnettet til giganet. Det foregår hen over den resterende del af 2017 og i de første måneder af 2018.

Hvad betyder det for foreningens medlemmer:

-  Mere stabilt tv-signal
-  Indstråling, udfald og pixeleringer minimeres
-  Færre driftsforstyrrelser

Hvilke nye muligheder giver det foreningens medlemmer:

-  Bredbånd med op til 1.000 Mbit
-  Lynhurtig upload og download
-  Tv-billedkvalitet i ultra HD og 4K
-  Ubegrænset streaming for alle i husstanden samtidig
-  Onlinespil i høj opløsning og virkelighedstro grafik

Hvornår afbrydes dit signal? Tilmeld dig driftsinfo og få direkte besked
Når kabelnettet opgraderes i dit område, vil du på dagen opleve afbrydelser af tv, bredbånd og telefoni. Vil du vide, hvilken dag dit signal afbrydes, kan du tilmelde dig Stofas driftsinfo her  - så får du direkte besked nogle dage inden afbrydelsen.

Er du klar til at høre radio digitalt?
I forbindelse med opgraderingen af kabelnettet er det nødvendigt at slukke for det FM-signal, der i dag sendes via antennestikket i væggen. Dette sker tirsdag, 3. oktober i år.

Det betyder, at du derefter kan høre radio digitalt via en DAB+ radio, computerens netradio, dit tv, Stofa SmartTv-boksen eller via en radio-app på din smartphone eller tablet. Frem til udgangen af 2017 kan du desuden hente en stueantenne i vores Medlemsbutik i H. H. Seedorffs Stræde 3 - 5 i Aarhus C.

Du skal søge dine kanaler ind
Når kabelnettet er blevet opgraderet, skal du søge dine tv-kanaler ind igen, med mindre du har en Stofa SmartTv-boks, der selv klarer den opgave. Det kan du gøre efter kl. 19.00 den dag, opgraderingen finder sted i dit område. Har du brug for hjælp til kanalsøgningen, er der en guide her

Har du en fast IP-adresse?
Har du en fast IP-adresse hos os, skal du opdatere den og hente en ny i forbindelse med opgraderingen. Det kan du gøre efter kl. 19.00 den dag, opgraderingen finder sted i dit område. Har du brug for hjælp til at hente en ny IP-adresse, er der en guide her

Vil du vide mere om opgraderingen?

Få besked når vi arbejder i dit område?
                  Tilmeld dig driftsinfo her