TV-pakker og priser i 2014

Skrevet torsdag d. 21. november 2013

Ved dette årsskifte sker der en lang række ændringer i kanalmønster, priser og tekniske muligheder – helt præcist torsdag, 16. januar 2014.

BASISPAKKEN vil blive udvidet med Kanal 5.

DK+-PAKKEN vil blive udvidet med Disney Channel, National Geographic og TV3 Puls.

DEN STORE PAKKE har hidtil indeholdt de 3 kanaler, som i januar 2014 bliver til en udvidelse af DK+-pakken.

Det har givet os mulighed for og plads til i alt 4 nye kanaler: Disney XD, National Geographic Wild, TV3 Sport 2 og Viasat Explorer.

Samtidig betyder det dog også, at vi har måttet fravælge BBC Entertainment, Showtime og TNT. BBC Entertainment og Showtime kan dog tilkøbes som FritValgskanaler. Læs nærmere herom Hvid Link Pil her

PRISER
Pr. januar 2014 vil der samtidig ske ændringer i den individuelle pris på de 3 tv-pakker:

Basispakken
koster pr. 01.01.14 dkk 169,-

DK+-pakken
koster pr. 01.01.14 dkk 299,-

Den store pakke
koster pr. 01.01.14 dkk 479,-

Prisstigningen på basis- og DK+-pakkerne fremkommer først og fremmest på baggrund af de omtalte ændringer i kanalmønstret, øgede Copydan-afgifter og stigning i programafgifter for betalingskanalerne.

Til gengæld er vi meget glade for at kunne informere om, at vi har sænket prisen for den individuelle store pakke – til trods for, at der tilføres i hvert fald én meget ønsket sportskanal i den dyre prisklasse, nemlig TV3 Sport 2.

Vi håber meget, at vores medlemmer værdsætter det arbejde, der er blevet udført på vegne af medlemmerne af Antenneforeningen Aarhus for at sikre acceptable priser for de 3 tv-pakker, især når vi kan tilføje, at der også i samarbejde med Stofa er opnået flere andre positive nyheder for vores medlemmer:

• Alle kanaler, som det er teknisk muligt at vise i HD, vil blive vist i HD
  • StartForfra og StartForfra+, pause/spole og WebTv og WebTvToGo findes nu på alle kanaler i tv-pakkerne, også på alle Viasat-kanaler.
  • Alle Viasat-kanaler kan fra januar 2014 tilkøbes som FritValgskanaler
  • Pr. 1. februar 2014 kan der tilkøbes FritValgskanaler enkeltvis mod hidtil minimum 4 kanaler. FritValgskanalerne kan udskiftes hver måned.

Ændringerne sker automatisk
Alle ændringer sker automatisk i løbet af torsdag, 16. januar 2014; der skal dog foretages en ny kanalsøgning. Stofa Smart Tv boksen finder dog selv de nye kanaler.

Vi beklager meget de gener, vores medlemmer får med omlægning af kanalmønstret, men det er desværre ikke muligt at undgå dette.

Vi ønsker god fornøjelse i det nye år!